Over ons

Stichting WBJV is een organisatie binnen Twente die diverse vormen van beschermd wonen en (woon) begeleiding biedt sinds 2010. Bij ons worden jongeren professioneel begeleid richting zelfstandig wonen, al dan niet met ambulante begeleiding. Wij begeleiden cliënten in Almelo, Enschede, Hengelo en Oldenzaal.

Ieder mens is uniek en daarom bieden wij iedere jongere zorg op maat. Wij stellen een persoonlijk begeleidingsplan op in overleg met de jongere en evalueren maandelijks de persoonlijke werkdoelen.

Onze werk- en denkwijze is ontwikkelingsgericht en wij zijn ons bewust van de verschillende leerprocessen en ontwikkelingsniveaus van jongeren. Kernwaarden die wij hierbij hanteren zijn: individuele benadering, huiselijkheid, vertrouwen, eigen regie van de cliënt, veiligheid en het benutten van kansen.

Wij helpen cliënten onder meer bij het vinden en behouden van dagbesteding, plannen en structureren, aanbrengen van dagstructuur, budgetteren, beheren van administratie en financiën, koken, basiskennis gezonde voeding en algemene (persoonlijke) hygiëne.